چرخه حیات سازمان در بانکداری
حذف نظارت دولت "زمینه جدیدی" را طبقه بندی و وارد کرده است و به بانکداران در طول دهه گذشته آموخت که چگونه از مفاهیم مدیریت جدید به صنعت، از مدیریت محصول و هزینه به سیستم های تجارت و توزیع توسعه برای ایجاد مزیت رقابتی و ارزش قیمت گذاری شده استفاده کنند. یک منطقه که هنوز هم توسط بانکداران توسعه یافته است موضوع طراحی سازمان و ارزیابی رهبری است. این مقاله به مفهوم چرخه عمر سازمان و روش آن می پردازد و همچنین مناسب بودن آنرا برای بانکداران در حال حاضر و در برنامه ریزی های آنها در دهه 1990بررسی می کند .
در سالهای پیشین مدیران و تجزیه تحلیل کنند گان سیستمها و اتفاقات مربوط به بانک ، زمان کافی در اختیار داشتند تا هر پدیده و مشکلی را به طور کامل بررسی نمایند منحنی اسپوننشیالی تغیرات باشیب سریع شروع به حرکت است امروزه بنابراین مشکلات جدید و چالش ها هر روز اتفاق می افتد به طوریکه زمان کافی در اختیار نیست تا بتوان مشکل قبلی را رفع نمود. درک و کاربرد مفهوم چرخه حیات یکی شده(زمانی که آنها در صنعت بانک سیستم بانکی مورد استفاده قرار میگیرند)یکی از مسایل مهم(برای حل مشکلات)سیستم بانکی حداقل دریک دهه آینده خواهد بود. این مقاله برخی از ایده های اصلی در مورد چرخه حیات سازمان یافته شده را مرور میکند ، همچنین آنها را در صنعت خدمات مالی و اقتصادی و پولی به کار میبرد و برخی کاربرد ها را برای مدیران و هیئت رئیسه بانک ها ارائه میدهد ، که ممکن است عملکرد(کارکنان و سیستم بانکی) را در دراز مدت به شدت ارتقا و بهبود دهد.
چرخه حیات نظام یافته
ایده اصلی و بزرگ در مورد شناخت و آگاهی به وسیله بانکداران ارشد هیئت رئیس آنها شکل میگیرد به طوریکه مراحل چند گانه و مختلفی در توسعه بانک دخالت دارند، اگر مد نظر شما استفاده و به کارگیری چرخه حیات یکی شده باشد هر مرحله(از مراحل ذکر شده در بالا)نیازمند نوع متفاوتی از هدایت و مدیریت محیطی میباشد. کریستوفرکلارک و سیمون پرات در دفتر لندن مفهوم چرخه های حیات نظام یافته را در سیستم بانکی پیاده نمودند. اما به علت آنکه در چندین دهه ، قوانین منظم کنترل صنعت بانکداری ، مدلینگ نظام یافته و آنالیز های امروزه برای مدیریت بانک بسیار جدید هستند ، به مانند هزینه و ارزش ، پرداخت برای عملکرد بهتر، ویک استراتژی برنامه ریزی شده. آنالیز سازمان یافته به یکی از مهم ترین ابزار های مدیریت در سال 1990به عنوان صنعت پیوسته ، تبدیل شد. بانک های 500دلاری(در صورتیکه از این سیستم استفاده کنند)سرمایه شان تا1میلیون دلار ارتقا یافته. بانک های سرمایه 2میلیون دلار، سرمایه شان تا5میلیون و بانک های منطقه ای اصلی با سرمایه 10میلیون دلار، در حدود یک الی دو سال به سرمایه ای معادل 25میلیون رسیدند. همانطورکه این سیستم ها گسترش می یابند، آنها در داخل یک نظام پیچیده تری نیز رشد مینمایند ، و یک چرخه حیات نظام یافته جامع و قابل اعتماد را شکل میدهند. مراحل کلیدی و پایه ای این چرخه ها بر طبق گفته های کلارک و برات عبارتند از راه اندازی(شروع)، رشد، بلوغ ، نقصان یا رکود . از سال 1975 نظامهایی از قبیلAmerican express،Citicorp،Ncnb و برخی از سیستم های جدید بوسیلهchampionموفق شکل گرفتند. مرحلهStartUp یا راه اندازی توسط champion(قهرمان)هدایت میشود و باعث بهبود کیفیت ، بهبود عملکرد ، تولیدات جدید و ایده های جدید میگردد. نظام های نامبرده در بالا بر مبنای حدس و خطا ، آزمون و شکست پیشرفت مینمایند. آنها در محیط (فرهنگ ) مشارکتی ارگانیک عمل خواهند کرد. این سیستم به آنها دیکته میکند که هر چیزی پیش می آید مادامی که پول نقد و جریان مالی وجود داشته باشد. سیستم های راه اندازی نیازمند یک champion(قهرمان)واقعی هستند تا معنای جدید پیداکنند و ایده ها و دیدگاه های جدید در آنها آغاز شود.