این روش که در این پست مورد بحث قرار می گیرد ، یکی از بهترین روشها جهت ریشه یابی مشکل و اولویت بندی کردن نظرات و پیشنهادات و در نهایت حل چالش می باشد. این روش دارای 2 فاز می باشد.
فاز اول :
انتخاب چالش یا مشکل و دریافت نظرات و دسته و بندی آنها
فاز دوم:
ارائه راه حل در جهت حل این چالش می باشد.
که در این پست تنها در مورد فاز اول بحث می شود. همچنین یک مثال که اینجانب آن را به طور عملی اجرا نموده ام جهت باز شدن مطلب ارائه می نمایم.
در فاز اول بعد از اینکه موضوع مورد بحث ما انتخاب گردید؛ 4 مرحله جهت انجام فرآیند فاز اول پیش رو داریم.
الف: استخراج نظرات
ب: دسته بندی نظرات
ج: مرتب کردن نظرات از بزرگ به کوچک
د: قرار دادن نظرات دسته بندی شده در جدول(استخوان ماهی)
ادامه مطلب ...
مقـدمـه
در سـاده ترین کلام، واژه تجارت الکترونیکی(e - business ) را می توان به این صورت تعریف کرد (حضـور یک شرکـت تجـاری بر روی اینـترنت). تجارت الکتـرنیکی به راحتی قادر به انـجام اعمالی چون فـروش، داد و سـتد کـالا و حـتی مبادله پایاپای کالا درسرتاسر وب است. ترکیبی از خط مشـی، عملکرد، تکنولوژی مورد استفاده و ایدئولوژی یـک شرکت، مدل تجـارت الکترونیـکی آن شـرکت را تـشکیـل می دهد. نوع تکنـولوژی به کار رفته، شرکتهای مختـلفی را که از یـک مدل واحـد بهره می برند از یکدیگر متمایز سازد.
امروزه خرید on line از امور روزمره دنیا به شمار می رود که در عین حال از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار اسـت. طبـق آمـار موجود در پایان سال 99 حدود 55 میلـیون نفـر یعـنی 60% از کاربران اینترنت بصورت online خرید کرده اند. مدلهایe-business با ادغـام اعمـالی چون پـردازش تراکنـش ها، مسائل امنیتی، امور مربوط به پرداختهای online ذخیره سازی اطلاعات، فروشـندگان اینـترنتی را قـادر به فروش کالا وخـدماتشـان برروی وب کـرده است که می توان این اعمال را پایه واساس تبادلات مستقیم تجاری بروی اینترنت دانست.
درسالهای اخیر این حقیقت برا ی تمام شرکتها، مسلم شده که تجارت الکترو نیکی، منافع ملی بسیار زیادی را برای آنها به همرا ه خواهد داشت. در ایران نیز شاهـد شـکل گـیری وب سایت های مختلف که برای همین منظور طرا حی شده اند، هستیم. از مهمترین مواردی که این تکنو لوژی در اختیار ما قرار می دهد، می تـوان به امکان خصو صی سازی سرویس ها، انجام سرویس دهی به مشـتر ی در بهترین حالت ممکن و همچنـین وجـود یـک سیسـتم غنی و منسـجم مدیریتـی اشـاره کرد. سایت هایی چون EBay,amazon.Com و …yahooهر کدام مثال مناسبی برای روشهای گوناگون تجارت الکترونیکی هستند که به ما در تقسیم بندی آنها کمک میکنند.
برای دانلود مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
چکیده
افزایش نگرانی ها در مورد هشدار ها ی محیطی، تولید کننده ها را مجبور به تلاش برای کاربرد راه کارهایی در زمینه مدیریت محیطی نموده است. جهانی سازی، افزایش مقررات سازمان های دولتی و غیر دولتی و فشار و درخواست مشتریان درخصوص رعایت مسائل زیست محیطی باعث شده است سازمان ها به بررسی اقدمات لازم جهت به کارگیری مدیریت زنجیره ی تأمین سبز، به منظور بهبود عملکرد زیست محیطی و اقتصادی بپردازند. مدیریت زنجیره ی تأمین سبز، یکپارچه کننده ی مدیریت زنجیره ی تأمین با الزامات زیست محیطی در تمام مراحل طراحی محصول، انتخاب و تأمین مواد اولیه، تولید و ساخت، فرایندهای توزیع و انتقال، تحویل به مشتری و بالاخره پس از مصرف، مدیریت بازیافت و مصرف مجدد به منظور بیشینه کردن میزان بهره وری مصرف انرژی و منابع همراه با بهبود عملکرد کل( زنجیره ی تأمین است. در این مقاله ضمن تشریح مفاهیم زنجیره ی تأمین، مدیریت زنجیره ی تأمین و مدیریت زنجیره ی تأمین سبز به مرور ادبیات و تحقیقات قبلی در زمینه ی مدیریت زنجیره ی تأمین سبز و همچنین شناسایی مقتضیات (محرک ها، موانع، اقدامات و نتایج) لازم جهت دستیابی طراحی » به مدیریت زنجیر هی تأمین سبز پرداخته شده است. امید است که بتوان با تلاش برای اجرای مدیریت زنجیرة تأمین سبز، میزان آلودگی های ناشی از گسترش صنایع، شرکت ها و ارگان های مختلف را کاهش داد.
برای دانلود مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
1- معرفی سازمان پیشنهادی :
نام سازمان پیشنهادی : بانک صادرات ایران
1-1-اطلاعات ثبتی شرکت:
نوع شرکت : سهامی عام
شماره ثبت: 3833 در تاریخ 16/06/1331 نزد اداره ثبت شرکتها
شماره ثبت: 10683 در تاریخ 19/12/1387 نزد سازمان بورس اوراق بهادارشناسه ملی: 10861726062
مدت شرکت : نامحدود
برای دانلود مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
کایزن دیدگاهی به سمت کیفیت
چکیده
هدف این تحقق دریافت و فهم ارزش دید گاه Gemba - Oriented به منظور حل مشکل کیفیت است.به طور خاص ، فهمیده می شود که در پروسه های تولید ضعیف ، خیلی از مشکلات بدون در نظر گرفتن تکنولوژی بالا و دسترسی زیاد می توانند با به کار گیری مردم در کف خرید در فعالیتهای کایزن شناسایی وحل شوند .کایزن به عنوان یک قدم میانگین کوچک ، توسعه افزایشی در نظر گرفته شده است ، ام همچنین به عنوان یک ابزار استراتژی شرکتی سیستمهای تولید ضعیف نیز استفاده و به کار گرفته می شود. امروزه خیلی از شرکتهای تولید کننده با مشکلاتی از قبیل ، عدم کیفیت بالا ، اختراعات بالا ، زمان طولانی تولید ، هزینه بالای تولید و عدم تطبیق تولید با سفارش مشتری ، روبرو هستند. این مشکللات از سیستم تولید انبوه کارخانجات مذکور مشتق می شود مثلا به طور معمول سیستمهای سنتی پیش بینی فروش را فقط با میزان تولید بررسی می نمایند . یک سیستم ضعیف به دست شرکت Toyota Motors شروع به رشد و گسترش کرد ، در حالیکه این سیستم درگیر با مشکلاتی بود ایده اصلی و تمرکز اصلی بر استفاده از سفارش مشتری به عنوان نقطه شروع تولید بود ، بنابراین جهت دستیابی به این هدف تمام تلاشها برای ساخت مواد و داده ها و اطلاعات آغاز گردید. بنابر این یکی از جنبه های سیستمهای ضعیف ، آن است که این سیستمها بسیار کوتاه و روان هستند . این امر می تواند به آسانی در کف خرید مورد تمرین قرار گیرد . این امر منجر به کشف راههای ارتقای کیفیت می گردد. ثابت شده است که دیدگاه شامل تولید ضعیف برای مدیریت امری بسیار ضروری است. حتی این امر مهمتر از جدال برای بهبود مشکلات قدیمی می باشد .
برای دانلود مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
بودجه بندی و کنترلمقاله انگلیسی